Sider

mandag 8. juni 2015

Teppe av rester

Den siste uka har jeg tatt et dypdykk i restekassen. Jeg har sortert alle restene etter farger, og skåret dem i remser à 2,5 inch. Sydde dem sammen til en lang remse i hver farge. Kuttet dem i fire lengder og sydde sammen.



Jeg spekulerte en stund på hvordan jeg skulle sette dem sammen, men hadde sett en teknikk tidligere som jeg hadde lyst til å prøve. Vet ikke hva den heter, og har ingen mønster, men måtte prøve meg litt fram. 

Så da ble det til at jeg kutta den ferdigsydde remsen av  restene til 8 x 5 inch. På hver side satte jeg på  hvitt stoff på 2 x 8 inch.




Det ble tilsammen 84 blokker, sa da satte jeg dem sammen til et teppe på 8 x 10 ruter. Her er halvparten lagt utover, da bordet mitt ikke er stort nok til hele.

Størrelse på ferdig topp er 190 x 150 Har enda ikke bstemt meg for om jeg skal quilte det selv eller sende det bort.

3 kommentarer:

  1. Kjempeflotte resteblokker! Dette blir et skikkelig gla teppe! :-D

    SvarSlett
  2. Jättefint blir det. Smart sätt att använda scraps på. Ska lägga det på minnet.

    SvarSlett
  3. Glemte og skrive att eg synest teppet er kjempefint.hufffff.

    SvarSlett

Koselig at du legger igjen en kommentar.